Uzroci havarije na glavama motora mogu biti različiti i najčešće nastaju:
Kao posljedica neobavljenog velikog servisa u predviđeno vrijeme pri kome se vrši zamjena seta razvoda. Tada dolazi do pucanja zupčastog kaiša ili lanca uslijed istrošenosti, preko kojih se ostvaruje povezanost donjeg dijela motora (bloka) i gornjeg dijela motora (glave). Gubitkom povezanosti (faze) klipovi koji se nalaze u bloku motora udaraju ventile koji se nalaze u glavi motora, krive ih ili lome. U ovakvim situacijama motor se gasi.
Uslijed lošeg podmazivanja motora. Loše podmazivanje motora može biti posljedica neredovne zamjene ulja i filtera kada dolazi do zaprljanosti uljnih kanala i regulatora pritiska ulja u motoru ili neispravnosti pumpe za ulje. Kao posljedica dolazi do trošenja pokretnih dijelova u glavi motora kao što su bregasta osovina, podizači ventila, klackalice…
Ukoliko dođe do havarije, koji su simptomi i koji su slijedeći neophodni koraci?
Kod većih i trenutnih havarija nastalih u glavi motora, motor prestaje sa radom. Uzroci havarija mogu biti različiti. Samim tim i simptomi su takvi. Neke slučajeve koji postepeno dovode do oštećenja dijelova u glavi motora, kasnije do havarija, možemo prepoznati. To su različite promjene u radu motora. One se nekada manifestuju gubitkom snage motora, često promjenom zvuka rada motora u kome se mogu prepoznati različita “kuckanja, lupkanja, itd.” Ukoliko prepoznamo neku od tih promjena, neophodan je pregled vozila od strane servisera (mehaničara) kako bi se utvrdili dalji postupci. (obrada glave motora)