+387 32 405 010
info@strongauto.ba

Pon - Pet 08:00 - 18:00
Subota 08:00 - 16:00

OBRADA GLAVE MOTORA

Ovaj dio motora najčešće trpi havarije kada do iste i dođe. Pružamo usluge kompletnog remonta svih tipova glava motora, od putničkih do teretnih.

Šta je glava motora i koja je njena uloga?

Glava motora je gornji dio motora. Naslanja se na blok motora kako bi se zatvorio kompresioni prostor cilindara, to je mjesto u kome motor sagorijeva gorivo i proizvodi snagu. U glavi motora nalaze se i ventili koji usmjeravaju protok vazduha i sagorenih plinova. Usisni ventili uvlače svjež vazduh, i tom prilikom dolazi do sagorijevanja, a zatim izduvni ventili omogućavaju smjesi sagorjelih plinova da izađe iz komore za sagorijevanje.

 

Razlika kod glava motora može biti prije svega u materijalima koji se koriste za izradu istih. Kod novijih tipova motora najčešće se koristi aluminijum kao legura, dok kod starijih tipova motora najčešće se koristi gus.

Kako dolazi do havarije i kako se ona rješava?

Uzroci havarije na glavama motora mogu biti različiti i najčešće nastaju:

Kao posljedica neobavljenog velikog servisa u predviđeno vrijeme pri kome se vrši zamjena seta razvoda. Tada dolazi do pucanja zupčastog kaiša ili lanca uslijed istrošenosti, preko kojih se ostvaruje povezanost donjeg dijela motora (bloka) i gornjeg dijela motora (glave). Gubitkom povezanosti (faze) klipovi koji se nalaze u bloku motora udaraju ventile koji se nalaze u glavi motora, krive ih ili lome. U ovakvim situacijama motor se gasi.

Uslijed lošeg podmazivanja motora. Loše podmazivanje motora može biti posljedica neredovne zamjene ulja i filtera kada dolazi do zaprljanosti uljnih kanala i regulatora pritiska ulja u motoru ili neispravnosti pumpe za ulje. Kao posljedica dolazi do trošenja pokretnih dijelova u glavi motora kao što su bregasta osovina, podizači ventila, klackalice…

Ukoliko dođe do havarije, koji su simptomi i koji su slijedeći neophodni koraci?

Kod većih i trenutnih havarija nastalih u glavi motora, motor prestaje sa radom. Uzroci havarija mogu biti različiti. Samim tim i simptomi su takvi. Neke slučajeve koji postepeno dovode do oštećenja dijelova u glavi motora, kasnije do havarija, možemo prepoznati. To su različite promjene u radu motora. One se nekada manifestuju gubitkom snage motora, često promjenom zvuka rada motora u kome se mogu prepoznati različita “kuckanja, lupkanja, itd.” Ukoliko prepoznamo neku od tih promjena, neophodan je pregled vozila od strane servisera (mehaničara) kako bi se utvrdili dalji postupci. (obrada glave motora)

Dostupne operacije su:

  • Hidrotest glave motora
  • Obrada glave motora
  • Obrada sjedišta ventila
  • Zamjena sjedišta ventila
  • Obrada i zamjena ventila
  • Zamjena vođica i gumica
  • Štelovanje ventila
  • Vađenje zalomljenih brezona
  • Trnovanje ležišta bregaste osovine

Kako dolazi do havarije i kako se ona rješava?

Obrada Glave Motora PRIJEM NA RAD Kako bismo ubrzali process pronalaženja adekvatnih rezervih dijelova, savjetujemo Vam da prilikom donošenja motora kod nas na obradu imate spremnu saobraćajnu dozvolu od vozila. Nakon prijema, vrši se demontaža glave motora. Prilikom demontaže možemo uvidjeti prve uzroke havarije kao i oštećenja na glavi motora. DEMONTAŽA GLAVE Kako bi se dala što tačnija defektaža, proces čišćenja glave motora je sljedeći korak. Glava motora se pere u specijalnim mašinama (ultrazvučnim kadama) kako bi se uklonile naslage skorenog ulja. Pojedine glave se i pjeskare.
PRIPREMNO PRANJE
Hidrotest podrazumijeva ispitivanje glave motora na pukotine (naprsline). Ukoliko postoje, glava mora biti sanirana ako je moguće prije nastavka procesa remonta.
Prilikom hidrotesta, glava se potapa u mašinu za ispitivanje na temperaturu od 90°C.

ISPITIVANJE - HIDROTEST
Prije brušenja ventila, prvo se kontroliše istrošenost stabla. Nakon toga se vrši brušenje ventila. Na osnovu ovih operacija ustanovljava se da li su ventili dalje upotrebljivi. Ukoliko nisu, vrši se zamjena i ugrađuju se novi ventili.
OBRADA VENTILA
Izmjena vođica Uloga vođice ventila je da drže ventile u idealnom naleganju sa sjedištem ventila.
Njihova druga uloga je da provode toplotu prilikom procesa sagorjevanja kroz ispušne ventile. Mjenjaju se kada nastane prevelik zazor između stabla ventila i zida vođice.
MJERENJE I IZMJENA VOĐICA
Kako bi se steklo idealno naleganje pečurke ventila na sjedište ventila vrši se process obrade (frezovanja) sjedišta ventila. Ovim procesom ostvaruje se idealna zaptivenost ventila na glavi motora. Obrada sjedišta ventila se vrši na specijalnoj mašini marke SERDI 3.5
OBRADA SJEDIŠTA VENTILA
Nalegajuće površine glave i bloka motora moraju biti idealno ravne kako bi zaptivenost između ova dva dijela motora, zajedno sa odgovrajućim dihtunzima, bila adekvatna.
RAVNANJE GLAVE
Ovo je finalna faza remonta glave motora. U ovoj fazi se montiraju svi dijelovi glave motora, a ukoliko je glava bez hidropodizača, onda se i šteluje kako bi se postigao ujednačen rad motora.
SKLAPANJE - ŠTELOVANJE
Nakon što je glava motora sklopljena, slijedi finalna kontrola od strane našeg ovlaštenog lica kako bi se potvrdio kvalitet pružene usluge. Prvo se provjerava zaptivnost ventila na vakum-testu, a zatim kvalitet završne obrade.
KONTROLA
PAKOVANJE Za kraj, svaki remontovan dio motora se pakuje u zaštitnu kesu kako ne bi došlo do ulaska stranih tijela u obrađeni dio. Unutar pakovanja možete naći i naš garantni list i mjernu listu sa tačnim mjerama mašinske obrade.
KONTAKT

061 899 809

Ukoliko imate pitanja ili želite više saznati o našim uslugama koje pružamo možete nas kontaktirati svakim radnim danom od 08:00 do 18:00h.

Viber poruka

Ukoliko imate pitanja ili želite više saznati o našim uslugama koje pružamo možete nas kontaktirati svakim radnim danom od 08:00 do 18:00h.

Email poruka

Ukoliko imate pitanja ili želite više saznati o našim uslugama koje pružamo možete nas kontaktirati svakim radnim danom od 08:00 do 18:00h.

Facebook

Ukoliko imate pitanja ili želite više saznati o našim uslugama koje pružamo možete nas kontaktirati svakim radnim danom od 08:00 do 18:00h.

Instagram

Ukoliko imate pitanja ili želite više saznati o našim uslugama koje pružamo možete nas kontaktirati svakim radnim danom od 08:00 do 18:00h.

LOKACIJA

OBRADA GLAVE MOTORA VIDEO

Pretplatite se

Pretplatite se na naš YouTube kanal.

Informativna kontakt forma

Unesite sve potrebe podatke u kontakt formu  i očekujte odgovor ubrzo.

    OSTALE USLUGE

    Reparacija DPF filtera

    REPARACIJA DPF FILTERA

    Naša firma koristi mašinu najnovije generacije za pranje/čišćenje DPF-a koja pod pritiskom u kombinaciji sa hemijskim...

    Mašinska Obrada Motora

    OBRADA RADILICE MOTORA

    Proces popravke je automatizovan, što u velikom procentu isključuje greške uzrokovane ljudskim faktorom, te povećava efikasnost i uspješnost...

    REPARACIJA LETVE VOLANA

    Ponosni smo što možemo istaknuti da na reparirane letve ugrađujemo semeringe čiji su proizvođači u prvoj ugradnji (LUK, CORTEC...