+387 32 405 010
info@strongauto.ba

Pon - Pet 08:00 - 18:00
Subota 08:00 - 16:00

7 zanimljivosti o gumama koje niste znali

Automobilska industrija obiluje zanimljivim anegdotama, pričama, ali i mitovima. 

Bilo koji dio automobila ima svoju priču, od samog početka kad je izumljen pa do danas, kad smo doživjeli da imamo vozila čiji je pogon na električnu energiju.

Gume ili kako neki zovu pneumatici, imaju neke svoje zanimljivosti koje većina ljudi ustvari ne zna. 

  1. Gume su bijele boje a ne crne.

    Dakle, u samoj proizvodnji automobilskih guma, one bivaju bijele. No u tom procesu se dodaje čađa koja čini da gume postanu crne. To je ustvari fini crni prah koji se dobija u kontroliranim uvjetima nepotpunog izgaranja fosilnih goriva.
    Naravno, čađa se ne dodaje samo radi boje, nego radi toga što produžava vijek trajanja gume, povećava čvrstoću i izdržljivost gume, poboljšava provodljivost toplote a i štiti gumu od UV dejstava.

  2. Stvari koje utiču na ubrzano trošenje guma:



    – Neadekvatno napuhane gume odnosno puhanje guma pod pritiskom koji nije odgovarajući tj nije propisan od strane proizvođača
    – Neadekvatno balansirani točkovi
    – Vožnja po makadamu i lošim putevima
    – Ignorisanje vibracija i lupkanja na trapovima i točkovima
    – Vožnja pri lošoj geometriji ovjesa
    – Vožnja jednog seta guma (najčešće zimskog) tokom cijele godine

  3. Najveća guma na svijetu velika je 4 metra.

    U pitanju je Goodyear RM-4A+ dimenzija 59/80R63. Ova je ubjedljivo najveća guma koju proizvodi kompanija Goodyear.

    Koristi se za radne strojeve u jako teškim uvjetima rada.  Može nositi više od sto tona raznog građevinskog ili nekog drugog materijala.

    Ova ogromna guma napravljena je za naplatke promjera 63 inča. I naravno, viđa se isključivo na gradilištima, rudnicima, kamenolomima i slično. 

    Tačan promjer ove gume je 4.023 metra, a masa 5400kg.

    Pri brzini od 50 km/h može vući teret od 100 tona.

    Cijena gume ove gume je prava sitnica – oko 50.000 dolara po komadu!

  1. Starost gume ne utiče na kvalitet gume.



    Ova prethodna tvrdnja je ustvari uslovno tačna. Ukoliko su gume stare 5 ili manje godina i ako su skladištene kako treba, mogu se smatrati novim gumama. Način skladištenja je propisan od strane proizvođača.

    Neki od propisa su: pravilno skladištene gume ne smiju biti izložene sunčevim zrakama, visokim temperaturama, velikim promjenama u temperaturi, vlažnosti, hemijskim dejstvima, uljima itd.

  2. Bugatti Veyron koristi gume koje koštaju 42.000 dolara.



    Ovaj nevjerojatni automobil koristi Michelin Pilot Sport PAX gume koje su napravljene samo i isključivo za Bugatti.

    Gume su široke nevjerovatnih 36.5cm i ovo su najšire gume na tržištu.
    Pri maksimalnoj brzini, ovi pneumatici dožive kolaps za nekih 15 minuta.

  3. Veći točkovi – veća potrošnja goriva.



    Pri vožnji na serijskim, propisanim dimenzijama točkova, odnosno pneumatika, potrošnja je razumna, kao i samo održavanje.

    Međutim, vozači iz uglavnom estetskih razloga – kupuju veće felge, što povlači za sobom i kupovinu većih guma, šireg promjera, a to povlači veću potrošnju goriva.

    To je uglavnom iz tri razloga:
    – veća gazna površina, veći otpor pri kretanju
    – veći i teži točkovi koji doprinose povećanju ukupnom otporu kretanja, ubrzavanja, uspinjanja, veći moment inercije itd.
    – proklizavanje unutarnje rubne zone gome u krivinama, gdje se javlja efekat kočenja.

  4. Zakonski minimum šare na gumi ne podrazumijeva sigurnost pri vožnji.

    Nova guma ima dubinu šare oko 8-9 mm i to je definitivno najbolja varijanta za vozače. Najsigurnija i najbolja u bilo kojim uvjetima vožnje.

    Zakonski minimum je 1.6 mm i sve ispod toga je kažnjivo.

    Međutim, sa perspektive sigurnosti, ta dubina šare pri vožnji na mokrom, snježnom ili zaleđenom kolovozu može biti uzrokom saobraćajnih nezgoda.

    Pri manjim odstupanjima od preporučene brzine na takvim cestama, vozilo lahko može doći u situaciju proklizavanja ili onemogućavanja vozaču da uspostavi kontrolu nad vozilom. Sve u svemu, čim se gume približe propisanoj dubini šare, bez da je ustvari i dostignu – preporučuje se zamjena za novi set guma.