Šta je grijač motora i čemu služi?
Električni grijač je uređaj koji pretvara električnu u toplotnu energiju. Posebno je izrađen tako da se zagrijava do optimalne temperature za rad i prenosi toplotu na svoje okruženje.
Grijač motora, kao električni dio, ima svrhu pomoći pri paljenju hladnog dizel motora. Oni služe za zagrijavanje zraka u komori i time pripremaju uvjete za samopaljenje ubrizganog dizel goriva.
Dizelski motor usisava zrak, te ga u drugom taktu sabija (komprimira) na pritisak od 32 do 35 bara, ako je motor ispravan. Time se usisani zrak zagrijava na temperaturu od 500 do 650 °C te se nakon ubrizgavanja gorivo samo, odnosno spontano, pali.
Problem nastaje kod niskih temperatura, pogotovo kod jutarnjeg paljenja, kad hladne stijenke cilindara i glave motora hlade ugrijani zrak te njegova temperatura postaje nedovoljno visoka da bi se ubrizgano gorivo samo upalilo. Zbog toga se ugrađuju električni grijači dizel motora, koji pri paljenju hladnog motora dogrijavaju komprimirani zrak.
Kako radi grijač dizel motora?
Grijač motora, kao i svaki drugi grijač, je otpornik koji za nekoliko sekundi u strujnom krugu postiže zagrijavanje na temperaturu od 800-1000°C. Vrijeme rada grijača – zagrijavanja, je vrijeme koje počinje od trenutka kad vozač da kontakt ključem i tada se upali žuta lampica, pa sve do njenog gašenja kada je zrak u komori već zagrijan za paljenje.
Pogledajte ovu video animaciju i upoznajte se sa radom grijača motora.
Koje su vrste grijača motora?
Današnje grijače možemo svrstati u dvije grupe:
- Grijači namijenjeni za zagrijavanje zraka prije i tokom pokretanja motora u rad.
- Grijači koji nastavljaju sa grijanjem još nekoliko minuta nakon paljenja motora, a namjena je poboljšati rad motora do zagrijavanja kako bi emisija štetnih tvari bila što manja.
Koji su uzroci i simptomi kvara grijača motora? (Grijač motora ne radi)
Vijek trajanja grijača dizel motora zavisi najviše od klimatskih uvjeta u kojima se motor koristi, odnosno od učestalosti upotrebe grijača motora. Njihova neispravnost se uglavnom primijeti tek sa prvim hladnim jutrima kada paljenje motora postane problem sa dužim „verglanjem“ ili nemogućnošću paljenja, a tom prilikom se iz auspuha primijeti sivkast dim što znači da gorivo ubrizgavanjem dospijeva u cilindar, ali nema uvjeta da se upali.
Uzroci kvara grijača motora kao što smo naveli mogu biti dotrajalost ili kvar usljed pregrijavanja grijača (neodgovarajući grijač), a simptomi koji ukazuju na neispravnost grijača motora mogu biti: otežano prvo paljenje (hladan start) i greška na instrument tabli.
Ispitivanje ispravnosti grijača motora? (Grijač motora – multimetar)
Ispitivanje ispravnosti se radi bez skidanja grijača s motora, mjerenjem otpora grijača pomoću univerzalnog mjernog instrumenta. Vrijednost otpora treba biti ispod 1Ω, tj. skoro nula. Pri mjerenju otpora, grijači motora ne smiju biti u strujnom krugu.
Pogledajte mjerenje otpora grijača dizel motora pomoću multimetra na linku ovdje
Ukoliko je grijač izvađen iz motora, ispravnost se može provjeriti priključivanjem na napajanje odgovarajućeg napona na nekoliko sekundi, i tada bi se trebalo vidjeti njegovo žarenje (biti oprezan pri ovoj radnji da ne dođe do opekotina). Ako nema žarenja, grijač je neispravan.
Pogledajte isptivanje ispravnosti grijača priključivanjem na napajanje odgovarajućeg napona ovdje
Zamjena grijača – 6 bitnih savjeta kod zamjene grijača motora
Ukoliko dođe do otkazivanja rada jednog grijača motora, savjet je promijeniti sve grijače odjednom. Razlog je taj da su svi grijači radili u istim uvjetima i u istom vremenskom razdoblju pa je samo pitanje vremena otkazivanja ostalih, a za promjenu jednog ili svih potrebno je izvršiti niz drugih radnji i priprema.
Ispitivanje, demotažu i montažu grijača svakako prepustite stručnim osobama. Promjena izgleda jednostavna ali tu ima mnogo mogućih zamki i grešaka koje se mogu desiti prilikom zamjene.
Neke od mogućih grešaka ili radnji koje se mogu dogoditi pri promjeni grijača motora:
- Odabrati krivi grijač dizel motora – konstruktivno isti, ali vrijeme grijanja, nazivni napon… nisu isti – ugradnjom pogrešnih grijača može doći do oštećenja i neispravnog rada motora.Npr. krivi nazivni napon dovodi do pregrijavanja, do pucanja grijača, te otpadanjem njegovog dijela u unutrašnjost motora do njegove havarije.
- Tokom rada nespravni grijač motora je korodirao i ne može se izvaditi van, te može doći do njegovog loma.
- Paziti na čistoću grijača motora, te stanje navoja i kontaktnih površina grijača.
- Paziti da pri vađenju u grijač dizelskog motora ne dospiju nečistoće ili neki strani dio u otvor, samim time te nečistoće ili dio dospijevaju direktno u cilindar motora i može izazvati njegovo oštećenje ili oštećenje cijelog motora.
- Ako grijač motora padne na pod ili dobije neki snažan udarac – on se smatra neispravnim i nije za ugradnju, iako nema vidljivih oštećenja jer ona mogu nastati u unutrašnjosti grijača.
- Grijač pri montaži se ne smije podmazivati, paziti da ne dođe do zakošenja pri uvrtanju, i propisanom snagom stegnuti grijač dizelskog motora da ne dođe do loma ili oštećenja grijača ili bloka motora
Za više informacija o zamjeni grijača motora, slobodno se obratite u Strong Auto servisu ili pozovite na broj 062 903 390.
Savjeti za hladan start dizelskog motora – paljenje motora na velikim minusima
Grijači se uključuju prije paljenja hladnog motora pri niskim temperaturama – kod savremenih common-rail dizelskih motora pale se tek kad je temperatura niža od 0 °C. Zbog toga, kada se uključi kontakt, nije dobro odmah okrenuti kontaktnim ključem do kraja. Dakle, motor bi tada samo verglao, a ne bi upalio.
Dok su uključeni grijači motora, na instrumentnoj ploči svijetli lampica – simbol grijača. Treba pričekati tri do pet sekundi dok se ugasi (dok je lampica upaljena, grijač je uključen, odnosno užaren) i tada pokrenuti elektropokretač. Svaki je cilindar opremljen posebnim grijačem i oni služe samo tada i samo za to te se ne uključuju u radu motora.
Ponuda, izbor i cijena grijača motora?
Većina proizvođača čije proizvode zastupamo su izbor vodećih proizvođača automobila u prvoj ugradnji čime garantujemo kvalitetu i pouzdanost naših proizvoda.
Kao što smo rekli neispravni grijač motora dovode do toga da se motor teže pali, a da se u situacijama niskih i izrazito niskih vanjskih temperatura uopće niti ne pokrene. Odaberite kvalitetne grijače od sljedećih proizvođača i izbjegnite probleme na dizel motoru: BOSCH, BERU, NGK, ISKRA.
Ovisno od nazivnog napona, konstrukcije, vremena zagrijavanja, jačine i kvalitete grijača, kao i od proizvođača, cijene grijača motora se kreću od 8 KM do 30 KM po komadu.
Naši artikli su dostupni u čitavoj BiH.
Budite i Vi jedan u nizu naših zadovoljnih kupaca.
Da li ćete posjetiti naše poslovnice ili ćemo Vam naručeni artikal poslati poštom. Odluka je na Vama.
Za više informacija kontaktirajte nas na 032 405 010 ili putem viber-a i whatsapp-a na 061 753 141.