Ono što je zaista primjetno jeste činjenica da su u zadnjih desetak godina, vidljive velike temperaturne razlike između ljetne i zimske sezone na našim prostorima.
Takve vremenske tendencije uzimaju danak na sve, pa tako i na održavanje automobila. Akumulator je jedan od onih dijelova automobila koji definitivno plaća cijenu visokih ali i niskih temperatura. No, šta je pogubnije za njega, velika toplota ili ipak minusi?
Veliko iznenađenje…
Ono što će definitivno biti iznenađenje za mnoge jeste to da je toplota možda i najveći ubica svakog akumulatora. Bez obzira o kojem se akumulatoru radilo. Olovni, litijumski, nikl-kadmij ili pak nešto deseto.
Proces je sljedeći: toplota ubrzava sulfatizaciju, i to značajno (za 10°C više od neke normalne temperature, sulfatizacija je duplo brža!). Isto vrijedi i za koroziju pozitivne rešetke (sulfatizacija i korozija su ustvari uzročnici zastoja akumulatora).
Sulfatizovan akumulator se može donekle povratiti i koristiti, a onaj sa korozijom ne može. U oba slučaja je najbolje zamijeniti novim akumulatorom.
Također, bitno je spomenuti da toplota i visoke temperature dovode do isparavanja tečnosti iz svih ćelija akumulatora. To nosi svoje opasnosti, pogotovo ako se ne radi redovno održavanje automobila, a samim tim i ne provjerava akumulator s vremena na vrijeme.
Visoke temperature generalno donose oštećenja akumulatora pri čemu akumulator izbacuje manju voltažu.
Postoje i neki ekstremni slučajevi gdje dolazi do eksplozije. Kako se akumulator sve više grije, on vuče veću struju, i onda se dodatno grije i eto problema. Ali, to je već druga tema.
Šta je sa zimom i temperaturama ispod nule?
Kako ustvari hladnoća šteti akumulatoru? – Pa skoro nikako.
U suštini, hladnoća “umrtvi” akumulator. Onaj akumulator koji je loš, neće imati snage da pokrene motor pri niskim temperaturama. Onaj koji je bar malo dobar, neće izdati ni pri -20°C. Biće otežano paljenje svakako, ali će se naposljetku upaliti.
Jedino što je bitno jeste da akumulator u zimskim uvjetima bude uvijek napunjen. Ne samo radi pokretanja već zato što se poluprazan akumulator može zamrznuti.
Akumulatori ustvari gube snagu na hladnoći jer je elektrolit gušći, joni se u njemu teže kreću. Ustvari, sa svakim stepenom pada temperature, počevši od 27-28°C, snaga pada za 1%. Ukratko – u zimskim uvjetima pada snaga akumulatora, a treba i više struje za pokretanje automobila.
Zaključak
Toplota djeluje izuzetno štetno na akumulator te smanjuje njegov životni vijek. Dok s druge strane, hladnoća ne djeluje tako. Bar ne na način kako to radi toplota. Hladnoća umrtvljuje njegov rad, smanjuje radni kapacitet ali ne pričinjava neku dugoročnu štetu.