+387 32 405 010
info@strongauto.ba

Pon - Pet 08:00 - 18:00
Subota 08:00 - 17:00

5 simptoma istrošenih kočnica

5 simptoma istrošenih kočnica | Kako prepoznati?

Pročitajte u nastavku 5 simptoma istrošenih kočnica koji vas mogu spasiti ako ih na vrijeme prepoznate.

Potpuno ispravne kočnice su neophodne za siguran rad vašeg vozila. Ali, kao i svaki mehanički dio, kočnice se na kraju istroše i moraju se zamijeniti.

Iako je većina modernih kočionih sistema dizajnirana da traju prilično dugo, koliko često ćete trebati servisirati kočnice zavisi od vašeg stila vožnje i uslova na cesti. Na primjer, ako provodite mnogo vremena u saobraćaju koji se zaustavlja i ide, vjerovatno ćete brže istrošiti kočnice nego ako se vozite autoputem.

Ukoliko vas interesuje kako funkcioniše kočioni sistem i od čega se on sve sastoji predlažemo da pročitate naš blog na tu temu >> Kočioni sistem | Sistem rada i dijelovi <<

5 simptoma istrošenih kočnica

Kočnice škripe ili cvile | Kočnice se čuju | Škripanje pri kočenju

Ako čujete metalni cvileći zvuk kada pritisnete kočnice, vjerovatno čujete indikatore istrošenosti na kočionim pločicama. Iako je zvuk škripe neugodan, to nije uvijek znak oštećenja, već samo pokazatelj da je vrijeme da zamijenite kočione pločice.

Kočnice škripe ili cvile | Kočnice se čuju | Škripanje pri kočenju
Kočnice škripe ili cvile | Kočnice se čuju | Škripanje pri kočenju

U svakom slučaju kada počnete da čujete zvukove, nemojte odugovlačiti sa zamjenom pločica, jer njihovo dalje trošenje može dovesti do oštećenja kočionog diska, a to oštećenje ja samo po sebi znatno veći trošak.

Dobra vijest je da su kočione pločice jedna od jeftinijih popravaki koje možete imati na vašem vozilu.

Struganje pri kočenju

Ovo je simptom koji ukazuje da kočiona pločica istrošena do kraja, te da kočiona pločica i kočioni disk su u direktnom kontaktu metal od metal. Kako bi spriječili oštećivanje kočionog diska potrebno je da u što kraćem roku posjetite ovlašteni servis ili vašeg mehaničara.

Volan se trese pri kočenju | Vibracije ili trešnja pri kočenju

Ako se vaš volan ili vozilo trese ili vibrira kada pritisnete kočnicu, moguće je da je debljina kočionog diska neujednačena. Kada pritisnete kočnice, kočione pločice guraju se prema diskovima, što pokreće proces kočenja.

Vremenom je normalno da se površina kočionog diska istroši i moguće je da postane neravna. Trenje koje se ostvaruje prilikom kočenja rezultira prijenosom materijala pločica na površinu rotora. Ako se materijal kočionih pločica neravnomjerno prenosi, možete osjetiti vibracije prilikom kočenja.

Volan se trese pri kočenju | Vibracije ili trešnja pri kočenju

Ako se kočioni disk ostavi neujednačen, materijal će nastaviti da se formira na neravnim mjestima, što će vremenom pogoršati problem. Tokom servisiranja kočnica, površina kočionog diska treba se mašinski obraditi kako bi površina kočionog diska ponovo bila glatka i ravnomjerna.

U slučaju da su kočioni diskovi previše istrošeni potrebno ih je zamijeniti.

Pogledajte kako izgleda obrada kočionih diskova u našem servisu:

5 simptoma istrošenih kočnica | Kako prepoznati?

Ukoliko vam je potrebna usluga obrade kočionih diskova možete kontaktirati naš servis na 062 903 390 ili putem viber-a ili whatsapp-a >> pošalji poruku <<.

Mekana kočnica | Tvrda kočnica

Mekana kočnica | Tvrda kočnica

Mogući razlozi tvrde pedale kočnice:

Neispravan pojačivač sile kočenja: Najčešći krivac za tvrdu pedalu kočnice je pojačivač sile kočenja. Neispravan pojačivač sile kočenja neće moći pružiti pomoć pri vakumu, što znači da ćete pokušavati da pritisnete pedalu kočnice bez pomoći tog sistema.

Vakumsko crijevo curi: Najčešće je cijeli pojačivač pokvaren, ali ponekad kvar može biti u jednom dijelu ili komponenti. U nekim slučajevima, crijevo vakumske cijevi može početi da curi, što će ograničiti efikasnost vakumske pomoći.

Neispravnost nepovratnog ventila: Nepovratni ventil, koji je odgovoran za omogućavanje zraka da izađe iz pojačivača, ali ne i da uđe u njega, također se može pokvariti.

Mogući razlozi mekane pedale kočnice:

Zrak u kočionom sistemu: Kada pritisnete pedalu kočnice, želite da osjetite otpor. Ako je mekana i pedala kočnice ide skroz do poda, to može ukazivati na zrak ili vlagu u kočionom sistemu.

Oštećenje kočionih crijeva: Budući da su kočiona crijeva napravljeni od čeličnih cijevi, podložni su procesu hrđanja. Vremenom, hrđa može uzrokovati stvaranje malih rupa, što omogućava isticanje kočione tekućine. Gubitak kočione tekućine dovodi do gubitka hidrauličnog pritiska, pa će pedala kočnice biti mekana ili padati na pod.

Glavni kočioni cilindar: Nažalost, glavni kočioni cilindar se može istrošiti i iz toga razviti curenje. Postoje dvije vrste curenja glavnog cilindra: vanjsko curenje kočione tekućine i unutrašnje curenje zbog oštećene zaptivke klipa. Oba kvara će uzrokovati gubitak hidrauličnog pritiska na kočnicama što rezultira otkazivanjem pedale kočnice.

Auto vuče u stranu pri kočenju | Auto vuče u lijevu ili desnu stranu

Auto vuče u stranu pri kočenju | Auto vuče u lijevu ili desnu stranu
Auto vuče u stranu pri kočenju | Auto vuče u lijevu ili desnu stranu

Ukoliko prilikom kočenja vaš automobil vuče u lijevu ili desnu stranu, to je najčešće znak da imate problem sa kočionim kliještima ili kočionim crijevima. U tom slučaju kočiona kliješta ne koče istom sliom na oba točka što uzrokuje i samo povlačenje u stranu.

Sigurnost upravljanja vozilom je u ovom slučaju narušena pa je potrebna intervencija servisera koji će utvrditi o čemu se radi i zamijeniti sve neodgovarajuće dijelove.


Ukoliko želite provjeriti raspoloživost novog akumulatora za vaše vozilo, možete kontaktirati pozivom na ovaj broj 032 405 010 ili porukom na viber 061 753 141.

Željene artikle imamo dostupne u našim poslovnicama Zenica, Kakanj, Zavidovići, Travnik (klik na poslovnicu za kontakt), ali ih šaljemo i poštom u sve dijelove BiH, isporuka 48h.

Strong Auto d.o.o. ima preko 75.000 aktivnih artikala za sve marke europskih, azijskih i američkih vozila.