+387 32 405 010
info@strongauto.ba

Pon - Pet 08:00 - 18:00
Subota 08:00 - 17:00

Špura na autu i centriranje trapa

Špura na autu ili centriranje trapa | Šta je i koliko košta?

U ovom blogu ćemo govoriti o tome šta je tkz. špura na autu ili centriranje trapa, ali najprije da se podsjetimo kroz par rečenica šta je to trap automobila.

Ukoliko želite da saznate više o trapu automobila pročitajte naš blog na ovu temu >> Trap automobila (ovjes) – 6 stvari koje morate znati <<

Trap automobila je dio koji vam omogućava kretanje u željenom smjeru, odnosno dio koji povezuje točkove sa ostatkom vozila. To je dio gdje se vozilo spaja na kotače i osigurava vožnju u željenom smjeru.

Da je put savršeno ravan, bez neravnina, ovjes ne bi bio potreban, međutim, naši putevi su daleko od toga. Čak i novoizgrađeni putevi imaju nesavršenosti koje su u interakciji sa točkovima vozila.

Šta je špura na autu ili centriranje ovjesa?

Točkovi, odnosno gume su jedini kontakt automobila sa podlogoma, pa je bitno da taj kontakt bude pravilan.

Špura na autu ili centriranje trapa | Reglaža trapa je postupak pomoću kojeg se geometrija ovjesa/trapa dovodi u korektan položaj, tako da točkovi budu normalni (okomiti) na podlogu i međusobno paralelni.

Prednosti provođenja ove procedure su bolje držanje pravca, stabilnije ponašanje u krivini, rasterećenje elemenata ovjesa, manje trošenje pneumatika i niža potrošnja goriva.

Špura na autu


Kada je potrebno centriranje?

U slučaju nekog od sljedećih simptoma:

  • gume se neravnomjerno troše
  • auto vuče u stranu
  • volan stoji nakrivo dok vozite pravolinijski
  • neobično se ponaša prilikom kočenja, oštrog ubrzavanja ili skretanja
  • osećate da je drugačiji otpor ili osećaj na volanu prilikom skretanja itd.

Šta sve može da izazove poremećaj geometrije trapa?

Potencijalni uzroci problema su brojni:

  • naletanje na udarnu rupu
  • često penjanje uz ivičnjak
  • udarac o ivičnjak ili suviše brzo penjanje uz njega
  • sama vožnja, naročito po lošim putevima, oštra vožnja, posebno po krivinama, naročito uz jako kočenje ili ubrzavanje u samoj krivini (klasična greška vozača koji sebe sebe neosnovano smatraju dobrim vozačima), itd.
  • snažno kretanje sa volanom smotanim skoro do kraja
  • preletanje preko ležećeg policajca (ili udarne rupe), naročito uz snažno kočenje i motanje volana kako bi se ublažio udar, itd.

Centriranje trapa nakon zamjene dijelova trapa

Ako ste bili kod majstora i menjali npr. selene, kugle, amortizere, opruge, ležajave točka, spone i slično, obavezno nakon toga uradite i centriranje trapa.

Preventivno centriranje trapa

Savetuje se da se centriranje ili reglaža trapa (špura, optika) obavlja i preventivno, pošto se vi vremenom nesvjesno navikavate na neobično ponašanje vozila ili ne primećujete nepravilno trošenje guma.

Nema univerzalnog odgovora na koliko kilometara to treba obaviti. Na primjer – na oko 20.000 km. Generalno, što više vozite po lošem putu, penjete su uz ivičnjake, prelazite preko udarnih rupa i slično, češće bi trebalo preventivno ići na centriranje trapa.

Reglaža trapa
Slika 1. Trap automobila (ovjes)

Isto važi i ukoliko ste imali udes, čak i ukoliko je bio veoma blag. I slabiji udarac drugog vozila može da poremeti geometriju vešanja.

Neki savetuju centriranje trapa i kada se stavljaju nove gume ili menjaju zimske/ljetne gume. Konsultovali smo stručnjake i mišljenja su podijeljena – uglavnom, nije obavezno, ali može da bude vrlo korisno.

Kako ide procedura špure ili centriranja trapa?

Prvo majstori provjeravaju vešanje. Ako nešto nije u redu, reglaža trapa se ne radi – zato što nema svrhe. Moraćete prvo da riješite problem, pa da se vratite na centriranje.

Ukoliko je sve u redu, na točkove se postavljaju tzv. mjerne glave.

Centriranje trapa
Slika 8. Centriranje trapa ili špura

I položaj volana se provjerava – ako nije u skladu sa položajem točkova, obavlja se korekcija.

Pomoću kompjutera i mjernih glava postavljenih na točkove, majstori vrše podešavanja i postavljaju točkove u položaj koji je propisala fabrika.

Špura na autu

Koliko traje špura ili centriranje trapa?

Zavisi od više faktora. Kod nekih automobila se centrira samo prednji, a kod nekih oba trapa. U najboljem slučaju računajte na 15-20 minuta, pa do preko pola sata za reglažu trapa.

Koliko košta špura ili centriranje trapa?

Slika ima prazan alternativni atribut; njen naziv fajla je Centriranje-trapa-ili-reglaza-trapa.jpg
Slika 9. Centriranje trapa ili reglaža trapa

Reglaža trapa košta oko 20 KM do 40 KM ovisno o automobilu i tehnologiji za centriranje . Strong Auto servis vam nudi uslugu centriranje trapa ili reglaže trapa na najsavremenijoj mašini HUNTER HawkEye ELITE.

Za više informacija o ovoj usluzi, slobodno se obratite u Strong Auto servisu ili pozovite na broj 062 903 390.

Centriranje trapa na olx shopu >> ovdje <<

Centriranje trapa ili špura na autu